نمودارهای مدل شی ء : (Object Model)

با سلام خدمت دوستان عزیز
برنامه نویسی VBA مستلزم درک بسیاری از وجوه دنیای برنامه نویسی است. برنامه نویسان امروز ، برنامه های بزرگ را به سری هایی از اشیاء تقسیم کرده اند که با همدیگه کار می کنن. یک برنامه نویس تقریباً توانایی هر کاری را حواهد داشت. می تونید متنی را در Word گنجونید، تماسهایی را در OutLook ذخیره کنید و البته بسیاری از قابلیتهای دیگه. شما می توانید از این مدل ها در VB نیر استفاده کنید. مرجعی را که در این مورد دیدم کتاب آموزش و راهنمای ویژوال بیسیک 5و6 نوشته دان رامل و به ترجمه داریوش فرسائی است. از انتشارات مؤسسه علمی تحقیقاتی زند. البته یک مرجع است نه یک کتاب آموزش دهنده !!!
برای نمونه یک سورس می نویسم که شما می تونید با اون از طریق Internet Explorer به سایت مورد نظرتون از داخل برنامه خودتون وارد بشید :
این کد را در قسمت Form / General بنویسید


 

(Private Sub OpenUrl (URLName As String
Dim objIE As Object
("Set objIE = CreateObject ("internetexplorer.application
objIE.Visible = True
((objIE.Navigate (Trim(URLName
End Sub


 

بعد یک Command و یک Textbox روی صفحه بزارید و خصوصیت Name اونها رو به ترتیب cmdGOو txtURLName قراربدید ، بعد هم می تونید با نوشتن کد زیر در رویداد Click مربوط به cmdGo به هر صفحه ای که در ابنترنت دوست دارید دسترسی داشته باشید. به همین سادگی !


 

( )Private Sub cmdGO_Click
(Call OpenUrl (txtURLName
End Sub


 

در این کد شما از مدل شی ء Internet Explorer استفاده کردید که ما از دوصفت اون یعنیVisible برای نمابش IE و Navigate برای فراخوانی URL مورد نظر استفاده کردیم. در فرصت های بعدی سعی می کنم در مورد توابع API وبعد هم مجموعه کتابخانه قدرتمند WMI یا به عبارتی Windows Management Instrumentation یعنی ابزار مدیریت ویندوز صحبت کنم .

-> منتظر سؤالات شما هستم.

نظرات 1 + ارسال نظر
هیوا دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 01:56 ب.ظ

با سلام من یکسری اطلاعات در مورد منوهای دیباگ.دیاگرام.تولز می خواستم البته به همراه گزینه هایش اگر امکان دارد به من بگویید
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد